Hoe werkt het?

HOE RESERVEER JE EEN SMART CITY LOFT?

Een inschrijving geeft je een optie op je nieuwe woning en kost € 25,- Deze is geldig tot 48 uur na je intake gesprek, waarna je je woning dient te aanvaarden. Je kunt betalen via iDeal.


Wij wensen je alvast heel veel plezier in je nieuwe Smart City Loft!


Stap 1: Zoek je Loft

KIEZEN & RESERVEREN

Via de loftselector van het project - Je krijgt een plattegrond te zien met alle beschikbare woningen, kies de woning van jouw voorkeur. - of direct via het zoekmenu kies je een Loft uit de beschikbare woningen, daarna vul je het volledige formulier in zodat wij over al je gegevens beschikken om het huurcontract te kunnen op maken. Na het voldoen van het inschrijfgeld via de iDeal Link heb je een optie op de woning.

STAP 2: Neem een optie, upload je gegevens

PLANNEN VAN JE KENNISMAKINGSGESPREK

Selecteer een datum en tijd waarop het jou uitkomt om op het kennismakingsgesprek te komen. Let op! Klik de weken door voor het maken van een afspraak. Het is erg druk, er zijn diverse data beschikbaar.
Lukt het niet om een geschikte datum te kiezen, schrijf je dan gewoon in en stuur een mail naar service@smartcitylofts.nl om een andere afspraak te maken.

INSCHRIJVING VOOR EEN OPTIE OP EEN WONING

Betaal je inschrijfgeld van € 25 via iDeal. Is de inschrijving correct verlopen dan ontvang je van ons een e-mail met hierin de afspraakbevestiging, locatie en overige informatie. Je hebt nu een optie op de woning. Zorg dat je voor het kennismakingsgesprek een gebruikersnaam en wachtwoord registreert. Hiermee krijg je toegang tot je persoonlijke portal in onze software. Hier vindt je alle belangrijke informatie. Meer informatie hierover staat in de e-mail die je van ons ontvangt.

PORTAL

Als je al je gegevens correct hebt ingevuld kun je een preview van het huurcontract en alle relevante stukken inzien, zoals bijvoorbeeld de brochure, huisreglementen, diensten, huurtoeslag mogelijkheden, etc. . In deze portal dien je ook de verzochte gegevens te uploaden, zoals een kopie van je legitimatiebewijs, bewijs van inkomen, eventueel bewijs van inschrijving bij een onderwijsinstelling in het geval van een studentencomplex, etc.

STAP 3: Kom op kennismakingsgesprek

KENNISMAKINGSGESPREK

Kom langs voor het kennismakingsgesprek! Wij maken graag kennis met onze huurders, zodat we kunnen toelichten hoe het verdere verloop in zijn werk gaat.

Het kennismakingsgesprek wordt, waar mogelijk, gekoppeld aan een bezichtiging. Dit heeft er mee te maken of de woning nog gebouwd moet worden of dat de woning bestaand is. Bij nieuwbouw is het niet mogelijk om tijdens deze afspraak een (model)woning te bezichtigen. Op een later tijdstip organiseren wij eventueel open dagen hiervoor, afhankelijk van het bouwproces.

Houdt de website in de gaten voor de data of volg ons via je persoonlijke portal of Facebook. Je dient na afloop van het kennismakingsgesprek binnen 2 dagen het huurcontract digitaal te accorderen. Indien je niet op tijd je huurcontract accordeert vervalt je reservering voor de desbetreffende woning.

Stap 4: Onderteken de huurovereenkomst digitaal

BEVESTIGEN & TEKENEN

De optie wordt definitief als je alle gegevens compleet hebt ge-upload en het huurcontract door je digitaal is geaccordeerd. Na het digitaal ondertekenen dien je eenmalig contractkosten, € 295,- excl. btw te voldoen op onze rekening. Hiervoor ontvang je een factuur met de betalingsgegevens. Voor betaling van de huur en borg worden apart facturen verzonden. Je ontvangt hier een factuur van in je mailbox. Lees goed naar welke rekening en/of eigenaren de huur en borg moeten worden overgemaakt, dit kan namelijk verschillend zijn.

HUURCONTRACT

Na het inhuizen dient maandelijks voor of op de 1e van de maand de huur betaalt te zijn voor die maand, je betaalt dus vooruit en ontvangt maandelijks een factuur voor de huur. We willen je erop wijzen dat je een huurcontract accordeert met de hierbij behorende rechten en plichten. Je gaat een huurcontract aan voor minimaal 1 jaar. Het is niet mogelijk om je huurcontract eerder op te zeggen. Het is ook niet mogelijk je huurcontract op te zeggen voor de oplevering. Indien je onverhoopt toch eerder wenst te vertrekken kunnen we de woning weer beschikbaar stellen, om hier zo snel mogelijk een vervangende huurder te vinden. Dit lukt vrijwel altijd, bij onze voorwaarden staat vermeld hoe deze procedure in zijn werking gaat en wat de consequenties zijn op dat moment.

STAP 5: Ontvang je sleutel

BETALING & INCHECKEN:

Nadat alles definitief is, wordt de sleuteloverdracht gepland. Bij de sleuteloverdracht dienen alle betalingen voldaan te zijn, anders worden er geen sleutels overhandigt.

Afhankelijk van de woning ontvang je mogelijk een digital-tag i.p.v. een sleutel. Je kan hier je woningen mee openen, maar ook alle deuren van de (mogelijk) algemene ruimtes, waaronder de fietsenberging, was-machineruimte, dakterrassen en de eventuele Lounge of Lobby.

STAP 6: Trek in

Na ontvangst van je sleutel of digitale-tag wordt een begininspectie formulier ondertekend en kun je beginnen met in huizen!

Reserveer direct en schrijf je in

Ben je geïnteresseerd in een Smart City Loft? Reserveer direct en schrijf je in! Een inschrijving kost € 25,00, je neemt dan direct een optie op een woning! Je kunt betalen via iDeal.

Hoe werkt het?